The New Negroes and Their Music: The Success of the Harlem Renaissance / Najlacnejšie knihy
The New Negroes and Their Music: The Success of the Harlem Renaissance

Kód: 11559771

The New Negroes and Their Music: The Success of the Harlem Renaissance

Autor Jon Michael Spencer

Boldy conceived and compellingly argued, this revisionist work offers a new interpretation of the Harlem Renaissance by focusing on its music. Jon Michael Spencer challenges the emphasis of earlier historical studies - which have ... celý popis

33.33

Dostupnosť:

50 % šancaMáme informáciu, že by titul mohol byť dostupný. Na základe vašej objednávky sa ho pokúsime do 6 týždňov zabezpečiť.
Prehľadáme celý svet

Informovať o naskladnení

Pridať medzi želanie

Mohlo by sa vám tiež páčiť

Darčekový poukaz: Radosť zaručená
  1. Darujte poukaz v ľubovoľnej hodnote, a my sa postaráme o zvyšok.
  2. Poukaz sa vzťahuje na všetky produkty v našej ponuke.
  3. Elektronický poukaz si vytlačíte z e-mailu a môžete ho ihneď darovať.
  4. Platnosť poukazu je 12 mesiacov od dátumu vystavenia.

Objednať darčekový poukazViac informácií

Informovať o naskladnení knihy

Informovať o naskladnení knihy


Súhlas - Odoslaním žiadosti vyjadrujem Súhlas so spracovaním osobných údajov na marketingové účely.

Zašleme vám správu akonáhle knihu naskladníme

Zadajte do formulára e-mailovú adresu a akonáhle knihu naskladníme, zašleme vám o tom správu. Postrážime všetko za vás.

Viac informácií o knihe The New Negroes and Their Music: The Success of the Harlem Renaissance

Nákupom získate 83 bodov

Anotácia knihy

Boldy conceived and compellingly argued, this revisionist work offers a new interpretation of the Harlem Renaissance by focusing on its music. Jon Michael Spencer challenges the emphasis of earlier historical studies - which have tended to bypass music in favor of literature - as well as their general conclusion that the Renaissance was a failure. Spencer's discussion encompasses the music and writings of a wide range of important figures, including James Weldon Johnson, Harry T. Burleigh, Roland Hayes, Marian Anderson, Alain Locke, William Grant Still, R. Nathaniel Dett, and Dorothy Maynor. He argues that the singular accomplishment of the Harlem Renaissance composers and musicians was to achieve a "two-tiered mastery" promoted by Johnson, Locke, the Harmon award, and Crisis and Opportunity magazines. Their work, Spencer says, drew on the "mood and spirit" of African American folk music while mastering the forms and techniques of the European classical tradition in music. Spencer also contends, with Locke, that the Harlem Renaissance had its roots in the turn of the century and extended for three decades beyond the 1920s. He thus contests assertions that the arrival of the Great Depression effectively ended the Renaissance, as issues of economic survival allegedly subsumed artistic aspirations. In positing a much longer period for the Renaissance and offering evidence for it, Spencer argues that this flowering of African American creative endeavor constitutes a major cultural legacy that can only be described as a resounding success.

Parametre knihy

33.33

Obľúbené z iného súdka



Osobný odber Bratislava a 2642 dalších

Copyright ©2008-24 najlacnejsie-knihy.sk Všetky práva vyhradenéSúkromieCookies


Môj účet: Prihlásiť sa
Všetky knihy sveta na jednom mieste. Navyše za skvelé ceny.

Nákupný košík ( prázdny )

Vyzdvihnutie v Zásielkovni
zadarmo nad 59,99 €.

Nachádzate sa: